torsdag 27 juli 2017

Limesås

Här har vi vaknat till ännu en solig och varm sommardag. Lovely! Innan jag går ut i solen - igen - tänkte jag ge er ett gott o fräscht sås-tips till kvällens grillmiddag. För jag förmodar att det är en hel del av er som tänker grilla i dag. Själv ska jag ha tjejmiddag och tänker inte bjuda på grillat. Vad jag bjuder på får ni vänta tills i morgon innan ni får veta 😀


Limesås

2 dl turkisk yoghurt eller crème fraiche
1 lime, skal och saft
flingsalt
svartpeppar

Blanda samman yoghurt och lime.
Smaka av med flingsalt och lite svartpeppar.
Låt stå i kylen någon timme så att smakerna "sätter sig".

Så himla fräsch sås som passar perfekt till framför allt fisk, skaldjur och kyckling. Jag älskar dessa snabbgjorda kalla såser som passar perfekt på sommaren.

*************

Nu ska jag fortsätta förberedelserna inför kvällen - snabbstäda, handla, baka och sätta bubblor på kylning och sen ska jag njuta på altanen resten av dagen. Åh vad jag älskar dessa sommardagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar