tisdag 14 mars 2017

Effektiv dag

Ljusen är tända, tekoppen full, datorn i famnen, tv:n påslagen och jag ska njuta av lite lugn o ro innan jag ska gå och lägga mig. Trots att jag har haft en vab-dag hemma har det varit fullt upp, jag har hunnit göra en massa saker och det känns så skönt inför fortsättningen på veckan. I morgon ska Ida prova gå till skolan och jag både hoppas och tror att det kommer gå bra för henne, men jag har lovat att hämta henne tidigt så att hon får hem o vila.

Dagens middag blev en långkokt köttfärssås, som hade stått o småputtrat på spisen i flera timmar. I dag lyckades jag lite extra med köttfärssåsen, den blev verkligen supergod.

Jag la köttfärssåsen på en salladsbädd och toppade se'n med parmesan och avokado. Mums!


Nu är teet uppdrucket och blogginlägget färdigskrivet så nu är jag redo att gå ner o lägga mig och läsa en kort stund innan det är dags att sova. Bra avslut på en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar