lördag 18 mars 2017

Fläskfilémiddag

Åh vilken god middag vi precis har dukat bort!

Jag gjorde en stark fläskfilégryta med zucchini och till det åt vi stekt vitkål eller potatishalvor och sallad. En riktig kanonmiddag som alla tyckte om. Och en riktigt bra middag kräver efterrätt så självklart hade vi det också. Det är ju lördag trots allt! Tidigare i dag bakade jag en lchf-blåbärskaka med kokosmjöl kryddad med både kanel o kardemumma och den blev otroligt god tillsammans med lite grädde.

Så smarrigt och gott!
Ser ni hur mycket snö vi har kvar?
Blåbärskaka med grädde. Mums!

Så skönt att jag har återfått lite kraft o energi och orkar laga goda middagar, nu har vi ätit festmåltider både fredag o lördag. Att stå o pyssla i köket ger mig så mycket extra energi och glädje, så nu är jag sugen att ordna lite fester och middagar med vänner igen. Härlig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar