måndag 13 mars 2017

Fräsch och god start på veckan

Nu är middagen bortplockad och jag väntar på att den viktiga hockeymatchen ska starta. Förlorar Luleå kvällens åttondelsfinal så är hockeysäsongen slut. Alldeles för tidigt i så fall. Så det blir några spännande timmar i soffan. Trots att det är hemmamatch och vi har en biljett så stannar jag hemma med Ida. Hon har fortfarande ont kring revbenen men är mycket bättre så nu hoppas vi på skola redan på onsdag, det trodde vi inte på i går. Men om tillfrisknandet fortsätter i det här tempot klarar hon nog att sitta i skolbänken på onsdag, fast rasterna får hon nog skippa.

Dagens middag blev min goda kyckling- och baconsallad med en massa grönsaker och där kycklingen har kokat i soja och thaichilisås för att bli riktigt krämig och få supergod smak.


Efter en sportlovsvecka med lite för mycket godsaker kändes det perfekt med en salladsmiddag, en fräschare start på veckan kunde vi inte ha fått. För nu är det tillbaka till våra goda och bra vanor som gäller. Jag tror faktiskt att vi fortsätter salladstemat i morgon med chili-pulled-pork-sallad, trots att vi äter det jätteofta verkar jag inte kunna bli less det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar