lördag 25 mars 2017

Tapas o Sangria

Vilken härlig kväll vi hade i går och som jag skrev redan i går var det Tapas som gällde för oss. 

Konceptet hos Tapas de Papá är lite annorlunda, men jag gillar det. Man kan inte beställa vad man vill ha utan de kommer ut med rätter allt eftersom och man får själv välja om man vill äta just den rätten eller ej. I början av kvällen vet man inte vilka rätter som gäller för kvällen, utan det blir en överraskning varje gång. Sen i slutet räknar man antal skålar o pinnar som man har vid sig och betalar efter det. Men i går blev det en lite konstig kombination för mig och jag saknade många favoriter. Men deras mat är alltid så himla god så man går ändå aldrig missnöjd därifrån.


Efter middagen fick vi prova en kanongod ny sangria som de håller på att testa inför sommaren. Vi var alla eniga om att den var riktigt god och hoppas att den kommer in på drinkmenyn snart. Rabarber, rosé, mynta, citrusfrukter, vodka och cava tror jag att ingredienser var. Kanske läge att prova sig fram till nå liknande innan sommarvärmen är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar