söndag 26 mars 2017

Fröknäcke med rotsaker

Vi har ofta fröknäcke hemma och oftast bakar jag det själv. Jag har två olika recept jag varierar mellan dels det mer lchf-vänliga med bara frön och dels det med frön och majsmjöl. Båda goda på sitt sätt.

Men ibland gör jag det enkelt för mig och använder mix där alla olika frön redan finns och jag bara behöver tillsätta vatten och olja. Så smidigt ibland då man inte har så mycket tid. Senaste mix-favoriten är Risentas nya fröknäcke med rotsaker. Har ni provat?

Köp hem mixen, som är en av flera gula nyheter från Risenta.
Häll mixen i en bunke, tillsätt vatten och olja. Rör om.
Platta ut mellan två bakplåtspapper.
Mixen räcker till 2 plåtar som jag gräddar samtidigt i varmluftsugn.
Bryt i bitar, ät och njut!

Fröknäcke är så gott till allt möjligt - som hårdbröd, till ost istället för kex, som snacks istället för chips eller när man är lite småhungrig eller småsugen. Ja, det är riktigt användbart och såå gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar