torsdag 13 december 2018

Luciafirande

Vi började luciamorgonen med ett stämningsfullt luciatåg i fina Mjölkuddskyrkan. Det var Idas klass och parallellklasser i femman som stod för årets luciafirande och de hade ett jättefint uppträdande där de sjöng högt och fint. Ida läste även en dikt som hon läste högt, tydligt och långsamt. Det är ju lätt att man drar i väg i tempo när man är lite nervös, men hon fixade det galant.



Finaste tärnan som sovit med småflätor för att få lockigt och fint hår. Snälla Olivia som orkade hjälpa Ida igår när jag själv inte var hemma. I nästan en timme höll de på. Bra jobbat!


Varje luciadag brukar jag se Norrbottens lucia på jobbet men det missade jag i år. Men vilken tur att jag fick se det finaste luciatåget i alla fall. Jag har även ätit både en lussekatt och en pepparkaka. Kanske det viktigaste på hela luciadagen, eller? Har ni haft nå luciafirande i dag?

Tänk att det är fredag i morgon igen. Det går fort nu! Hur ligger ni till med julförberedelserna? Kom ihåg att njuta också och inte bara stressa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar