torsdag 27 december 2018

Kålsallad med apelsin och granatäpple

Då är det första vardagen efter jul och trots att jag fortfarande är ledig ska jag försöka komma in i lite vardagsrutiner igen. Och helt ledig är jag inte för jag har faktiskt jobbat en timme på förmiddan, men jag hade sån tur så jag kunde sitta hemma och göra det jag var tvungen att göra.

Den här goda och fräscha kålsalladen hade jag på mitt julbord och den passar perfekt till julmaten. Det bästa med kålsallader är att de är så hållbara. Igår satte jag ner lite olika salladsblad i det som blev över och helt plötsligt hade jag en jättegod sallad till köttet.


Kålsallad med apelsin och granatäpple

1 klyfta vitkål
1 klyfta rödkål
2 apelsiner
granatäppelkärnor
vinägrett
2 msk vinäger
4 msk olja
0,25 tsk salt
0,5 tsk italiensk salladskrydda

Finstrimla kålen, skär apelsiner i mindre bitar.
Blanda vit- o rödkål, apelsinbitar och granatäppelkärnor i en salladsskål.
Blanda ihop allt till vinägretten. Häll över salladen och rör om.

2 kommentarer:

  1. Hej Sara och tack för din roliga kalender med ett recept per dag.
    Ha nu en fin nyårshelg hälsar vi i Ume.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blir att du tyckte om min kalender. Önskar dig också en fin nyårshelg.

      Radera