onsdag 29 juli 2009

Grillwokade grönsaker

Nu har jag bakat banankaka igen eftersom bananerna hann bli bruna än en gång. Eftersom jag har två äggallergiker hemma tog jag med den och bjöd på jobbet istället. Maria är hemma från Stockholm så hon kom förbi en sväng igår och jag bjöd på rabarberpaj med mycket kardemumma. Efter helgens minisemester är tvättkorgen överfull. Då händer det som inte får hända - tvättmaskinen går sönder. Så idag måste vi hitta en ny att köpa. Hade hellre lagt pengarna på nå annat. Om ett par år ska vi renovera tvättstugan, DÅ skulle jag gärna köpa en ny tvättmaskin. Men inte nu.

Grillwokade grönsaker
paprika
zucchini
lök
olivolja
salt
peppar
örtkryddor

Skär alla grönsaker i bitar.
Blanda dem med olivolja och kryddor.
Grilla i wokpanna på grillen tills de blir mjuka.

En wokpanna till grillen kan vara en bra investering, det är så enkelt att grilla grönsaker på det sättet. Tidigare avände vi spett till grönsakerna men ofta var det svårt att grilla alla sidor. När man snurrade spetten så vred sig inte grönsakerna, utan de snurrade tillbaka så samma sida blev neråt hela tiden. Ofta med ett bränt resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar