onsdag 1 juli 2009

Limeyoghurt

Idag är det varmt! Det är 30 grader och vindstilla. Ida ligger och sover och jag är inne för att svalka mig lite, sen ska vi ner till mormor och morfar där vi ska bada och äta jordgubbstårta. Igår till den limemarinerade kycklingen gjorde jag även en limedressing. Älskar man lime så gör man!

Limeyoghurt
2 dl turkisk yoghurt eller crème fraiche
1 lime, skal och saft
1-2 tsk socker
ev. svartpeppar

Blanda samman yoghurt och lime.
Smaka av med socker tills det blir en bra balans mellan sött och surt.
Avsluta ev. med svartpeppar.

En jättegod dressing för den som tycker om lime, passar förmodligen bra även till fisk. Jag slarvläste receptet så jag hade i lite flingsalt också, men det gjorde inget. Har man bråttom kan man pressa i lite mer lime och strunta i skalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar