måndag 9 mars 2009

Tacofisk

Tillbaka till vardagen, barnen på skolan och Leif på jobbet. Idag försökte jag få barnen, framför allt Isak, att tycka om fisk. Jag gjorde tacofisk och potatis, de fick dessutom äta tacochips till. De tyckte den var "sådär", men det tar jag som beröm.

Tacofisk
400 g fiskfilé, t ex sej eller torsk
1 tsk salt
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1/2 dl tacosås, medium eller hot
2 dl riven ost
15-20 tortillachips

Tina fisken om den är fryst. Salta och vik ihop fiskfiléerna om de är tunna.
Lägg dem i en smord ugnssäker form.
Blanda grädde, tacosås och ost. Häll över fisken. Krossa chipsen och strö över.
Stek fisken i mitten av ugnen i 225°ca 25 min.
Servera med kokt potatis eller ris.

Jag krossade 10 chips och la på dem direkt. Sedan krossade jag 10 till och la på dem när det var 10 min kvar, så att de inte skulle hinna bli lika mjuka. Nästa gång tar jag nog dubbel mängd tacosås eller en starkare variant.

2 kommentarer:

  1. Din blogg är ju helt underbar! Den här fisken ska testas denna veckan har jag planerat! Det ser ut som att du har samma smak som jag när det gäller maträtter och här fanns många recept som jag är sugen på att testa! Kommer att spara din blogg under favoriter och ska med glädje kommentera vartenda recept som jag testar!
    Ha det kanon och fortsätt att experimentera och ha roligt i köket!
    //Sanna

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir. Man kan aldrig få för mycket beröm:) Hoppas du hittar fler godsaker och jag blir glad med feed-back, du kanske kommer på nån förändring som gör det hela ännu lite godare.

    SvaraRadera