lördag 21 februari 2009

Ont om mat

Det har inte blivit så mycket rolig matlagning på två dagar nu av olika anledningar. Framför allt har vi väldigt tomt i kylen eftersom jag inte har varit och handlat på ett tag. Det har bl.a. varit för kallt och för ont om tid för handling.

Igår var vi till Ikea 13 mil bort, så när vi kom hem orkade jag inte handla och laga någon mat. Dessutom kompenserade vi barnen lite som inte fick följa utan fick vara på skolan istället. Så det blev deras favoritmat - köpta hamburgare.

Idag har det inte heller funnits tid till handling, bl.a. har jag varit med Isak till Coop Arena där han tillsammans med massa andra barn fick åka genom björngapet som riktiga Luleå hockey brukar göra. Det var stort för honom.

Till middag idag gjorde jag pannkakor av mitt nya utmärkta recept som är mjölk- och äggfritt. Lyckades t.o.m. lura Olivia och hennes kompis att det var ägg i deras pannkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar