onsdag 19 april 2017

Citron- och dillsås

Den här goda såsen/krämen har jag gjort flera omgångar av i påsk. Den var så god så första omgången tog slut till första måltiden. Vilken tur då att den var så enkel att göra och att jag hade alla ingredienser hemma till fler omgångar sås. Den kom till för jag hade mycket philadelphiaost och mycket citron i kylskåpet - och dill är alltid gott till lax o räkor.


Citron- och dillsås

100 g philadelphiaost
0,75 dl crème fraiche
0,5 citron
0,5 dl dill
salt o peppar

Rör ihop ost och crème fraîche.
Blanda ner dill och rivet skal o saft från citronen.
Smaka av med salt och peppar.

Det här var verkligen fräscht o gott och passar till så mycket. Vi använde såsen till gravad lax, räkor, löjrom och ägg och den passade lika bra till allt. Men allra bäst med en blandning av allt - lyx!


Barnen har påsklov och då passar jag på att sluta tidigt på dagarna. Himla skönt faktiskt! Men det innebär också att jag börjar lite extra tidigt på morgonen så jag känner mig rejält trött nu och ska faktiskt passa på att slumra lite innan jag tar tag i blogg-mejlen och middagen.

Hoppas ni har en bra onsdag. Snart är det helg! 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar