onsdag 21 oktober 2015

Picklad rödlök

Veckorna går så himla fort, jag hinner inte med. Imorgon är jag på konferens (eller vad jag ska kalla det) hela da'n och sen är det fredag....igen. Hela arbetsdagen imorgon ska jag tillbringa på relativt nybyggda Clarion Hotel Sense med alla kolleger, jag har stora förhoppningar på god mat och gott fika. 

höstfesten bjöd jag på ett nytt tillbehör, för mig och de flesta andra, picklad rödlök. Det passade perfekt till pulled pork och tacos.


Picklad rödlök
0,5 dl ättiksprit
1 dl socker
1,5 dl vatten
1 tsk salt
2 krm peppar
1 röd chilifrukt
2 - 3 rödlökar

Koka upp ättika, socker och vatten. Tillsätt salt och peppar. Låt svalna.
Strimla chilifrukten. Skala och skär löken i tunna ringar. Lägg ner i lagen. 
Täck med plastfilm och låt stå i kylen över natten.

Nu har jag hittat ett nytt favorit-tillbehör, det här kommer serveras ofta hem hos i fortsättningen. Det var helt i min smak, lite söt-surt-starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar