tisdag 27 oktober 2015

Kökskväll

Vissa dagar är man mer effektiv än andra!

Efter att jag kom hem från min arbetsdag har jag både hunnit bjuda mina föräldrar (och barn) på middag och haft Halloween-pyssel i köket med Ida.

Tacorullar i tomatsås färdig att äta. Recept kommer!

I lördags gjorde jag i ordning en stor sats tacojärpar i tomatsås men sen när det var dags för middag blev det andra planer och all mat blev kvar. Så i dag behövde jag bara värma det samtidigt som jag kokade ris och pasta, dukade och gjorde sallad. Älskar när jag har förberett mat! Sen hade vi en mysig stund runt middagsbordet.

När gästerna hade gått hem och middagen var bortplockad blev jag sugen att prova några Halloween-recept och Ida var inte sen att haka på. Bättre assistent kunde jag inte haft! Vi gjorde bland annat spökmaränger och när jag höll på med äggvitorna frågade Ida "Ska vi göra italiensk eller vanlig maräng?" Hur många 8-åringar vet att det finns olika sorters maräng? Eller, hur många vuxna vet det?

Spökmaränger på väg in i ugnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar