torsdag 1 oktober 2015

Chicken thai red curry

Åh vad det ska bli skönt med helg! 
Den här veckan har känts extra jobbig och lång eftersom jag inte har känt mig helt kry. Men nu lagom till helgen börjar jag äntligen känna mig frisk. Måste komma på nå riktigt gott att äta i morgon och sen ska jag dricka nå gott vin. Men jag vet inte om jag är sugen på mousserande eller rött. Hmmm stora problem så här på torsdagskvällen.

Dagens middag gick fort att fixa i ordning eftersom jag redan hade stekt kycklingen. Bästa tipset för att få vardagsmaten att fungera. Ett annat bra tips är att ha en massa grönsaker i frysen som går fort att tina direkt i grytan (eller i micron eller i kokande vatten).


Chicken red curry
1 kg kycklingfilé 
salt o peppar
1-2 msk röd currypasta 
1-2 burk(ar) kokosmjölk
fryst broccoli
frysta minimorötter

Skär kycklingfilén i mindre bitar eller strimla den. 
Stek dem i olja i stekpanna. Salta och peppra.
Krydda med currypasta. Rör om. 
Häll i kokosmjölk. Koka upp.
Lägg i fryst broccoli och frysta minimorötter.
Låt puttra ca 15 min tills grönsakerna är mjuka, rör om då och då. 
Servera med jasminris.

Så gott, så gott, så gott! Jag älskar röd curry och kokosmjölk. Egentligen spelar det inte så stor roll vad det är mer i grytan, det är lika gott med kyckling som lax eller endast grönsaker. Favoritsmaker helt klart för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar