måndag 5 oktober 2015

Middag på bordet

Jag blir lika lycklig varje gång jag lyckas servera en riktigt god och nyttig middag på mindre än en timme från det jag kommer hem...och att ingen har lyckats hungra ihjäl under tiden. I dag blev det min gooooda ugnslax som klarar sig nästan själv i ugnen, under tiden kokade jag potatis o gröna ärter och dukade. Sen var allt klart samtidigt. Kan det bli bättre?


Så himla gott det var med gröna ärter. Det är väldigt sällan vi äter det, men nu var det något extraerbjudande så jag köpte hem en påse. Både jag och Ida åt jättemycket och de passade perfekt till lax o potatis. Positivt överraskad!

Nu är det dags för kvällsruschen innan jag kan sjunka ner i soffan med den obligatoriska koppen med te. Bästa stunden! Sen måste jag komma på nån bra middag till imorgon också. Kan jag lyckas lika bra som i dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar