fredag 9 oktober 2015

Mam-power

Gårdagskvällen blev perfekt (som jag förstod)!

God mat o trevligt sällskap och vi hann diskutera och hitta lösningar på många, både stora och små, problem. Mam-power som en sa! Jag tror det får bli vårt nya uttryck.


Vi började med fyllda krustader - alltid en hit. Sen blev det nudlar med grönsaks- och kycklingwok med favoriten ingefära - kan aldrig bli fel. Och jag såg till att fotografera av receptet, så snart kommer det på bloggen.


Till efterrätt blev det smultronparfait (hur gott är inte det?) med hemmagjorda maränger. Maränger som Johanna trodde hon hade misslyckats med. Men det är nog de godaste marängerna jag smakat. Jag är inte så mycket för smuliga maränger, men dessa sega maränger var helt underbara till parfaiten. Så nu vet jag att jag ska ha marängerna inne i ugnen kortare tid i fortsättningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar