fredag 22 maj 2015

Vad är en timme värd?

Vad är en timme värd?
Det är dagens fråga :) När jag jobbar så vet jag vad en timme är värd för då är det bara att ta min månadslön och räkna om den till timlön. Men vad är en timme ledighet värd? Är en ledig timme värd mer, eller? Är en vaken timme värd mer än en timme då jag sover? Det är sånt jag funderar på i dag...

Bild lånad från internet

Denna soliga fredag är jag ledig med Ida som har dansuppvisning och det är underbart med en ledig dag. Så i dag känns det som att en ledig timme är värd mer än en jobb-timme. Jag njuter av att äta frukost i lugn o ro, läsa tidningen till lunch, ta en god kopp te i soffan, planera kommande fester, ta en promenad vid vattnet i strålande sol och inte ha några tider att passa. I dag njuter jag av allt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar