onsdag 27 maj 2015

Vit sangria

Onsdag och vi är drygt halvvägs igenom arbetsveckan, tack o lov. Igår hade jag en stressig dag med lunch först efter klockan tre och det är alldeles för sent för mig. Mitt humör klarar inte det! Men jag hoppas att det är slut på denna arbetssituation snart.

Många kallar onsdag för lill-lördag, men jag är inte en av dem. Men för er som ser det som lill-lördag och är sugen på en drink har jag ett tips till er här. Det här kommer nog bli sommarens drink! Visst kommer ni ihåg fjolårets sommardrink? Här hittar ni den.


Vit sangria 1 glas
1 dl vitt vin
1,5 dl Loka Crush citron
1-2 skivor apelsin
1 skiva citron
isbitar

Se till att allt är riktigt kallt.
Lägg citron, apelsin och en massa isbitar i ett glas.
Häll på vin och Loka.

Så här gjorde jag ett glas till mig själv. Har du gäster så blandar du allt i en fin tillbringare eller karaff istället. Se till att allt är riktigt kallt så blir det perfekt en varm sommardag.

Det här vinet använde jag.

Pasqua Sanzeno Chardonnay är ungdomlig och fruktig men på samma gång en ganska frisk karaktär med toner av tropiska frukter, päron, vanilj samt fat. Passar väldigt bra till medelkraftiga fiskrätter, grillade skaldjur och grönsaker. Vinet har även en imponerande låg sockerhalt på endast 5g/liter. Boxen har en puderrosa, sommrig design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar