söndag 17 mars 2013

Pajmiddag

Go'kväll alla vänner! I dag blir det en hemmakväll (jippie!) för oss med hockey på tv:n, dags för Luleå att ta första bortasegern i det här slutspelet. Till söndagens hockeymatch hade jag gjort två favoritpajer som jag, Ida, Olivia och Linnéa (Olivias kompis) njöt av till hockeyn.

När jag var liten tyckte jag inte om paj och Ida är likadan. Men nu älskar jag paj och tycker det är såå gott tillsammans med en god sallad...och gärna ett glas gott vin. Få se hur länge det dröjer tills Ida också älskar paj.

Söndagens favoritpajer var en saftig morotspaj med cream cheese och en italiensk pajmed färsk spenat, mozzarella och soltorkade tomater toppad med äggstanning med röd pesto. (Klicka på namnen så kommer du till recepten)
Nu börjar det mesta vara fixat inför helgens Kåbdalis-resa och många har visat sin goda vilja och velat sponsra barn med astma och/eller allgerier. Självklart blir det ett eget inlägg så småningom för utan denna hjälp skulle det nog inte ha blivit någon resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar