tisdag 26 mars 2013

Soppa o våffor

Blev det några våfflor för er igår på våffeldagen? Vi åt först lite krämig majssoppa innan vi gick lös på våfflorna. Men jag gjorde bara 1,5 sats så det blev inte så många våfflor och med väldigt våffelsugna barn blev det bara en våffla kvar till mig. Tror jag måste göra lite våfflor till helgen också för mitt våffelsug blev inte stillat och Isaks kommentar vid middagen var "Kan det inte vara våffelda'n varje dag?".

Jag använde så klart mitt våffelrecept som varken innehåller mjölk eller ägg (fast igår använde jag faktiskt vanlig mjölk och inte havremjölk).


Den krämiga majssoppan ska ni får recept på så småningom för den var verklig god....och krämig. Till den serverade jag rostad majs som blev en succé för barnen tyckte det smakade popcorn. Soppan i sig hade nog en för vuxen smak för mina barn då den innehöll både västerbottensost och vin.

Oj, nu måste jag sätta fart för att hinna i tid till jobbet för nu ska barnen väckas, frukost ätas, tänder borstas osv innan vi är på väg. Hur ser era morgnar ut? Är de lugna och fridfulla eller är det ett mindre kaos?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar