söndag 10 mars 2013

30-årsfest

Är bara in en snabb sväng (mellan Idas aktiviteter) för att visa vad gott vi åt i går då vi var på 30-årsfest för mitt kusinbarn. Vi hade en trevlig kväll med god mat o dryck och härliga människor. Det var så trevligt så det var värt att missa Melodifestivalen, även för en mello-nörd som jag.


Vi bjöds på morots- och broccolipajer, sallader, tomatsalsa, en stark o god guacamole, fetaostkräm och mört o gott kött (som jag tror var dubbelmarinerad oxfilé). Ida älskade köttet, hon åt o åt o åt och är ingen vegetarian-aspirant.


Efterrätten var min present till jubilaren och det var två hallonpannacottapajer dekorerade med choklad och en kanel- och lingonkaka. När födelsedagsbarnets mamma höll tal berättade hon att när Linda var yngre så skrev hon Linda överallt, t.o.m i smörpaketet, med tanke på det talet var jag väldigt nöjd med att jag dekorerade ena pajen med "Linda" :)

Nu ska jag rusa vidare till Idas dans, sen ska jag hem och fixa middag som blir ett nytt recept som jag ska delge er sen. Ha en bra söndag, så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar