onsdag 12 september 2012

Njuter av blåbär

Blåbär är ju så gott!  En längtan efter att baka och blåbär i kylskåpet resulterade i en blåbärspaj till efterrätt i dag. Kanske världens godaste blåbärspaj till och med. Blåbär, kardemumma, mandelmassa och kokos kan ju inte bli annat än succé, eller hur? Visst har ni förstått att jag ofta länkar till olika gamla recept? Det är bara att klicka på ordet med annan färg, i det här fallet hittar ni det goda receptet på blåbärspaj om ni klickar på ordet blåbärspaj i andra meningen.


Leifs jaktlag hade slaktdag i dag så han kom hem med några kilo kött bl.a. filén som han vann genom lottning. Inte illa! Det var en uppskattad överraskning att han kom hem och avlastade med lite matlagning och skjutsning till fotboll. Så efter att jag kom hem från jobbet har jag inte behövt göra nånting. Lyx!


Dagen började med spöregn men slutade i strålande sol. Egentligen borde jag försöka ta mig ut på en promenad i det vackra vädret men jag tror inte jag orkar ta mig ut nu när jag för en gångs skull inte har någon kvällsaktivitet inbokad. Jag ska försöka njuta i soffan hela kvällen och inte göra nånting. Undra om jag lyckas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar