lördag 22 september 2012

Kalas på Leos för allergiker

God morgon! Jag vaknade tidigt i dag trots att det är lördag och inget är inplanerat förrän i kväll, men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur tidigt jag gick och la mig igår. Jag var såå trött så jag orkade inte hålla mig vaken i tv-soffan och då var det ju lika bra att gå och lägga sig i sängen. Men lite tråkigt är det ju att det är just på fredagar man lägger sig tidigast på hela veckan när man egentligen kan vara uppe eftersom man får sova ut morgonen efter.

Jag fortsätter allergi-snacket och gör lite reklam för astma- och allergiföreningen i Luleå som anordnar kalas på Leos lekland. Allt som serveras är allergianspassat och för en gångs skull är inte barnen med allergier annorlunda. Isak tyckte det lät jättekul men tyvärr så är han på hockeyläger den helgen. Men vi hoppas på fler aktiviteter i framtiden.

Söndagen den 7/10 kl 13-15 anordnar Astma- och Allergiföreningen i Luleå kalas på Leos Lekland Initiativet kommer från några föräldrar i föreningen som vill göra det möjligt för familjer som har barn med astma och/eller allergier att träffas för att utbyta erfarenheter och ha trevligt tillsammans. Vi föräldrar ansvarar själva för våra barn på Leos Lekland.

Anmälan sker till astmaochallergiforeningen.lulea@gmail.com Vi har begränsat antal platser så det är “först till kvarn” som gäller, dock senast den 30/9. I anmälan uppger ni barnens namn, ålder och eventuella födoämnesallergier (det är viktigt att vi får den informationen så att vi är förberedda). Meddela gärna hur många vuxna som följer med.

Kalasmeny: Glass, festis och godispåse; allt anpassat efter behov.

Kostnad: medlemmar 80 kronor/barn (det räcker att det finns en huvudmedlem i familjen), icke medlemmar 140 kronor/barn. Ni betalar kontant till oss (jämna pengar är att föredra).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar