torsdag 20 september 2012

Grattis Olivia på din 13-årsdag

I dag är det alltså världens bästa Olivias födelsedag. För 13 år sedan var hon enormt tjurig och envis och ville stanna inne i magen och inte komma ut till oss. Men på kvällen den 20 september ändrade hon sig och jag fick äntligen hålla henne i mina armar. Älskar dig stora tjejen!


Vi började firandet redan i morse med skönsång, paket och frukost på säng. I paketet gömde sig ett säsongskort till Luleå hockeys hemmamatcher, ett önskat och efterlängat litet kort.


Till middag hade hon önskat sig en återkommande favorit, kycklingtortillas, och jag hade bjudit in mormor och morfar till middag, men Olivia visste inget så de kom och överraskade Olivia med paket strax innan det var dags att äta.


Till efterrätt provade jag ett nytt recept på ananaspaj som blev en favorit hos många. Isak som inte brukar vara så mycket för sötsaker åt tre stora bitar och tyckte att det var en jättegod paj. Eftersom den var så otroligt enkel att göra lär jag göra den snart igen, kanske på Isaks födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar