lördag 8 september 2012

Plocktallrik till lunch

Till slut orkade vi ta oss ur mysläget här hemma. Olivia har åkt ut nånstans, Ida har kompisar här och Isak funderar vad han vill göra och med vem. Han vill att jag ska möta honom i schack men tyvärr kan jag ingenting om schack så han måste hitta sig en annan motståndare.


Till lunch blev det lite rester från veckan till barnen och jag tog en plocktallrik med skinka och min favoritost (ni kommer väl ihåg att ni måste smaka Cantadou Basilika o Gräslök), brieost, päron och miniplommontomater. Till efterrätt unnade jag mig en av Olivias nonstop-muffins som hon bakade igår som jag njöt tillsammans med en kopp chai-te.


Nu ska jag sätta igång med bakningen, jag har bestämt mig för att det blir kaka med kanelhavreströssel som jag även har till försäljning om du vill ha hembakat men inte kan eller orkar baka själv. Det kanske är läge att baka en tårta eller prinsessbakelser i dag också eftersom jag i natt blev faster än en gång, men för första gången till en liten tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar