onsdag 26 september 2012

Söta små muffins

Jag tycker om att bjuda på flera sorters kakor när jag bjuder på fika (kanske hänger det ihop med min beslutsångest) och då kan man ju inte bjuda på några stora bakverk. Därför blev jag så glad när jag hittade en muffinsplåt med plats för 24 småmuffins. Perfekt, eller hur?


Här använde jag den när jag gjorde nonstop-muffins i småbrödsformar. Av en halv sats blev det 20 stycken små söta muffins. Småbrödsformarna gick inte ner i botten på plåten så vill man kan man göra lite större muffins än vad jag gjorde, men jag tyckte det blev en perfekt storlek till vårt kalas på lördag.

3 kommentarer:

  1. Åhh vilken bra plåt! Vars har du hittat den?? Håller tummarna på att det är en affär som även finns här i söder.....och om inte så har jag ju en toppenanledning att besöka släkten i norr :)
    Mvh Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det var på Lagerhaus, som finns lite överallt, som jag hittade plåten.

    SvaraRadera
  3. Åhh va bra....hittade en butik i Västerås så nu får det bli en sväng dit.

    SvaraRadera