måndag 1 juni 2020

Recept maj 2020

1 juni och sommaren är här, inga väderbakslag nu tack. Som jag njuter, även om jag jobbar och inte kan sitta hela dagen ute i solen så blir jag ändå så lycklig av detta väder. Nu är klockan snart åtta på kvällen och jag kan fortfarande sitta ute i solen. Hur underbart är inte det?

Under maj bjöd jag på en blandad kompott av både mat och godsaker, precis som jag vill att min blogg ska vara. Här ska ni hitta det mesta både till middagen o fikat och både till vardag o fest.

Recept maj 2020

I maj började jag med att bjuda på en god frukost när jag enkelt och snabbt gjorde pannkaksmuffins. Perfekt att slippa stå i stek-os och steka pannkakor när man istället kan göra flera stycken på en gång i ugnen.


En av månadens godaste och fräschaste middagar var när jag blandade ihop citronpasta med kyckling o grönsaker och serverade till tzatziki.


Ett nytt kakrecept bjöd jag också på. Smarriga havreformar med chokladkolakräm tackar man inte nej till. Perfekt att packa ner i picnic-korgen.


En av de enklaste och godaste salladerna är en tomat- och löksallad med persilja och balsamvinäger. Sommarfräscht!


Jag kokade en stor sats av min smakrika chilikryddade grönsaksgryta som jag åt både till lax och kyckling men även precis som den är.


Oftast äter vi potatis med kall sås till fisk men jag var lite less det så istället gjorde jag en krämig pasta som vi åt till grillad lax


Månadens storfavorit blev nog denna Poké Bowl med kyckling där var o en fick plocka ihop sin egna goda skål.

Jag avslutade alltså maj på topp, få se om jag kan börja juni med något gott recept. Vi har både en student och en midsommar framför oss i juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar