fredag 26 juni 2020

Magiskt

Vilka kvällar vi har nu, helt magiska.
På dagarna är det nästan lite väl varmt (men jag klagar inte), men de varma ljusa kvällarna kan jag inte få nog av. Igårkväll cyklade vi ner till min mamma där Ida badade medan jag nöjde mig med att sitta på bryggan, dricka te och svalka fötterna en aning.

Älskar närheten till vattnet och att det är så enkelt att ta sig till denna vackra plats (både sommar- och vintertid).


Igår blev det så sjukt varmt på jobbet, kändes som att hjärnan kokade och det enda jag kunde tänka på var hur varmt o jobbigt det var. En ineffektiv Sara gör ingen glad, så jag packade ihop mina grejer och cyklade hem o jobbade sista timmarna hemma på altanen. Så skönt att byta ett 28-gradigt kontor mot en skuggig plats på altanen där det fläktade en aning också.

Men cykelturen hem var en pina, tänk dig att du cyklar samtidigt som nån blåser med en varm hårfön mot dig. Det var sååå varmt, tur att jag inte har så långt hem från jobbet. Jag räknar med att jobba hemma idag på eftermiddan också.

Ska alldeles strax cykla i väg till jobbet efter att ha vaknat alldeles för tidigt idag förmodligen pga värmen för månen har inte nån "jobbig" fas nu och jag känner mig inte speciellt stressad. Tvärtom så känner jag mig så redo för semester då jag har gjort undan alla måsten på jobbet. Men jag har några jobbdagar kvar för jag tar inte semester förrän på onsdag (1 juli). Fast jag planerar faktiskt att vara ledig både på måndag- och tisdag-eftermiddag nästa vecka. Perfekt nedtrappning inför semestern, tänkte jag.

Lagom till min semester drar det in svalare luft, enligt väderprognosen. Lite komiskt faktiskt att det verkar vara så precis på dagen. Men det gör inte så mycket eftersom jag har en massa bakjobb som jag måste ta tag i och det tänker jag inte göra så länge vi har nästan 30 grader i köket.

Nej, nu ska jag göra mig klar och cykla iväg.
Ha en underbar fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar