måndag 14 oktober 2019

Tacokalas när Isak fyllde 18

Här avlöser de stora födelsedagarna varann. Vi har precis återhämtat oss från Olivias 20-årsdag när det igår var dags att fira Isak som blev myndig❤️ Så kul att kunna ha kalaset med gäster på rätt dag eftersom det var söndag o helg.

Isak tyckte om mitt förslag på ett tacokalas, så det var ett lättfixat kalas den här gången. Att det gick åt mycket mat tolkar jag som att det var fler som gillade min kalasidé 😀 Vem tycker inte om tacos? Perfekt att var o en kan blanda och mixa som den själv vill. Men självklart började vi med lite bubbel för att fira vår 18-åring. Ingen fest utan bubblor 💖

Tacokalas


Bubbel o snittar

chilicheese-snittar
popcorn
saltade och rostade solrosfrön
gurk- och morotstavar
dipp



Tacomiddag

tacoköttfärs
smokey halloumi
lax-taco

sallad, gurka, paprika, tomat, majs
ananas, banan

smältost, riven ost
mjuka tortilla, tacochips
salsa, crème fraiche



Efterrätt

äppelpaj
delicatobollar
hallon
grädde, vaniljsås


När jag tänker på godsaker och Isak så är det Delicatobollar jag tänker på. När han var liten och var tvungen att ha med sig eget fika när han skulle på kalas pga hans allergi så var det oftast Delicatobollar som vi packade ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar