måndag 20 juli 2015

Födelsedag

Som ni läste när Olivia tog över bloggen igår så fyllde jag år. Födelsedag innebär att det är fullt upp så jag hade tyvärr inte tid att höra av mig till er. Vilken tur att Olivia då skrev ett inlägg så ni inte blev helt utan inlägg och att hon dessutom skrev så himla fint gör det ju ännu bättre. Min fina stortjej!

Gårdagen bjöd på ett tråkigt sommarväder, det började med regn men när klockan var två och det var dags för fika så sken solen och vi kunde sitta ute och fika. Sen kom regnet och höll i sig över middagen innan solen kom fram så vi tog kaffe-på-maten ute med härlig kvällssol.


Födelsedagsfika
Himmelsk jordgubbstårta
Mandelkaka med chokladkräm
Cornflakespaj med rabarber
Kanelkrans
Dumlehavrekakor
Kokosmuffins


Till middag hade jag gjort en smörgåstårta som jag varit sjukt sugen på länge och det var så gott som jag förväntade mig. Eftersom barnen inte är så mycket för smörgåstårta gjorde jag deras favoritsallad med pasta och köttbullar. Dessutom gjorde jag en stor härlig vanlig sallad som man kunde äta till smörgåstårtan. Jag tycker det är gott med mycket frukt och grönsaker på och till smörgåstårta som annars kan bli lite väl mäktigt och geggigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar