torsdag 2 juli 2015

Fikafavorit

Klockan är snart halv tio och jag är denna enda som är vaken i huset. Äter frukost med morgon-tv, dator och två morgontidningar. Mysig multitasking :)

I går var jag på fik och som oftast valde jag en Sarah Bernhardt. Älskar den härliga chokladkrämen på mandelbotten. Har ni provat? Man kan beskriva den som en biskvi med en god chokladkräm (ganache) istället för smörkräm.

Vad har ni för fik-favoriter?


Nu ska jag läsa klart tidningen och dricka upp teet sen ska jag röja i köket. När alla är hemma och lediga ser köket alltid ut som ett bombnedslag, blir så less. Beror nog på att alla äter vid olika tider och olika saker, känns som att det alltid är nån som håller på i köket. Vi försöker äta middag tillsammans, men frukost och lunch äter vi vid olika tidpunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar