måndag 6 juli 2015

Krämig kycklingsallad

I dag är det riktigt synd om mig. 
Såret/hålet efter visdomstanden gör fortfarande ont och det beror på att jag har drabbats av Dry Socket eller vad det nu hette. Benet är synligt i hålet och det är det som gör att jag har sån fruktansvärd värk. Det ser fint ut i övrigt, dvs ingen infektion, så det är bara vänta in att läkningen fortgår i sin egna takt. och äta värktabletter dygnet runt. Det kan ta allt från nån vecka till flera månader. Suck!

Förutom tandhe-vetet misslyckades jag med all bakning i dag. Ett pajskal brändes och en tårtfyllning blev alldeles för söt. Bättre lycka nästa gång eller vad man ska säga för glatt efter en sån här dag :)

Så här gjorde jag min kycklingsallad. Åsa som inspirerade mig till denna sallad gjorde säkert på något annat sätt och du kommer förmodligen att göra på ytterligare ett annat sätt. Den är riktigt god men den är svår att få till ett bra kort på :)


Krämig kycklingsallad
0,5 påse sweet chilikyckling (färdig fryst kyckling i bitar)
250 g pasta
1 bit sallad
körbärstomater
2 paprikor i olika färger
0,5 paket sockerärter
1 bit purjolök
1 bit fetaost
2 dl crème fraiche vitlök

Tina kycklingen.
Koka pastan och låt den svalna.
Skölj och skär grönsakerna i bitar.
Blanda ihop kyckling, pasta och grönsaker.
Blanda ner crème fraiche och bryt eller skär ner fetaosten.
Blanda ihop ordentligt.

Måttangivelserna är bara lite riktmärken för er. Använd mer eller mindre pasta beroende på vad Du vill, ta mer eller mindre kyckling osv. Använd även de grönsaker som du tycker om så blir den extra god till just dig.

Jag var lite slö och använde den kryddade, stekta och delade kycklingen som finns i frysdisken. Så smidigt att bara tina den så är den både god kryddad, färdigstekt och i småbitar. Annars kan du så klart använda en grillad kyckling och dela själv innan du blandar ihop salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar