tisdag 20 juli 2010

40 år

Igår fyllde jag 40 år och hade en underbar dag. Jag är så nöjd med all uppvaktning av nära och kära. Kul att tillbringa en eftermiddag och kväll med så många man tycker om. Först bjöd jag på välkomstdrink med salta pinnar, kryddmandlar, chips, oliver och kryddiga smördegspinnar.
Därefter bjöd jag på en buffé med italienska smaker där det fanns marinerad rostbiff, kycklingspett, rökt kött o västerbottensost på ruccolabäddkantarellpajsnittar, pestopajsnittar med ostkräm, basilikapotatis, italiensk pastasallad, risoni, italiensk bönsallad, sallad caprese, majs, gurka, melon-, fetaost- o olivsallad, crema di balsamico, hälla-ut-bröd, smörgåsrån, finn crisp, grissini, färskostbollar med gräslök, soltorkade tomater eller svarta oliver, brieost, röd tapenade, svart tapenade, pestosås, thaichili+yoghurt. Till buffén drack vi rosé- eller vitt vin, öl, vatten, läsk eller bål.
Jag har alltid drömt om en efterrättsbuffé och nu äntligen slog jag till. På efterrättsbuffén fanns förutom läsk, kaffe och te; dumleganache med hallon, vaniljpannacotta med limemarinerade bär, jordgubbstårta, mjölkchokladkladdkaka, knäckig rabarberpaj, fryst rabarbermoussetårta, chokladbollar, ananaspaj, melonskål, ananas, jordgubbar, persika, vaniljsås och grädde.
Presentbordet. Mycket som går att använda i köket. Undra varför?

2 kommentarer:

  1. Tack för den fantanstiska maten och den läckra efterrättsbuffen. Allt var gudomligt gott. Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har nu bakat massor av pestopajer inför ett dop / vigsel. Tack så mycket för receptet!
    Skrev om matlagningen i min blogg och länkade hit.
    Jag hoppas att det är ok?

    Mvh Malin

    SvaraRadera