söndag 10 november 2019

5 godaste förrätterna med räkor

Nu har vi precis dukat bort frukosten och firat pappan i huset med några paket. Det är ju inte bara fars dag i dag utan även hans födelsedag så till middag kommer vi nog försöka äta lite extra gott och som oftast vid festmåltider börjar vi nog med en förrätt med räkor. Måste bara bestämma vilken. Ska jag komma på någon ny eller ska jag göra någon av alla goda förrätter som redan finns på bloggen?

5 godaste förrätterna med räkor


Räkor i två lager dipp

Det här är en superenkel förrätt som alltid blir uppskattad. Gör två olika dippsåser med helt olika smaksättning, häll i fina glas, toppa med räkor, citron och t.ex. gurka. Färdigt!


Toast Skagen med hetta

Toast Skagen är väl aldrig fel, här med lite styrka på skagenröra sedan toppad med den vackra machésalladen, gurka och körsbärstomater.


Stjärnor med Västerbottenskräm och räkor

Jag och Ida älskar stjärnor, sån vacker form. Därför tycker jag att det här är en av de finaste förrätterna, toppa stjärnor med en god kräm med Västerbottensost och garnera med räkor och rödlök.


Äggkräm med löjrom och räkor

Den här förrätten kom till av ett misstag. Jag kokade äggen alldeles för kort tid, men kom då på att de blir perfekta att göra en kräm av som passar till räkor och löjrom.


Västerbottensdillkräm med räkor

"Släng er i väggen CG:s" var kommentaren jag fick när jag bjöd på det här första gången. CG:s är en lyxrestaurang i Luleå, så gissa om jag blev glad för den kommentaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar