onsdag 7 november 2018

En favoritdag

Kladdkakans dag är en av årets bästa dag för en chokladälskare som jag. Tänk att få en hel dag till att frossa i chokladiga och goda kladdkakor med gott samvete. Fast så härligt har jag inte haft det idag, tyvärr. Har du?

Tänkte tipsa er om några av mina favoritkladdkakor. Fast en kladdkaka med choklad blir ju aldrig fel så de flesta kladdkakerecept är kanonrecept.

Enklaste kladdkakan är den här och den är trots sin enkelhet supergod.


Ni har inte kunnat missa att mint och choklad är min favoritkombination. Den här kladdkakan med mintchokladfyllning är farligt god.


Varför inte göra EN kaka av två favoriter! Kladdkaka med chokladbollstopping.


Självklart kan man baka goda kladdkakor även utan ägg. Ni måste prova den här, ni kommer inte förstå att den är äggfri.


Även glutenfria kladdkakor är goda. Har ni provat? 
Jag kan verkligen rekommendera den här med daimfudge.


Även om man undviker vetemjöl och socker så kan man äta goda kladdkakor. Testa denna.


Igårkväll kom jag hem från en två-dagars konferens i Stockholm och i morgon är det dags att sätta sig på flyget till Stockholm igen för en helg i huvudsta'n. Packa upp och packa om är det som gäller idag. Eller så kanske jag väntar med att packa tills i morgon och ligger i soffan ikväll 😀

Tyvärr känner jag mig hängig med halsont och feber, så jag smet hem en timme tidigare för lite vila för i helgen vill jag vara riktigt pigg o frisk. Jag hoppas att alla roligheter gör mig frisk. Ibland behövs det inte mer än att släppa alla måsten...

Jag ska på mat- o vinmässa, promenera en massa, äta o dricka gott, shoppa lite och kanske hinner jag med en musikal också. Visst låter det som en kanonhelg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar