tisdag 13 november 2018

Pulled Pork

Nu har vardagen startar i rekordfart igen efter semesterhelgen i Stockholm. Fylla på kyl och skafferi, tvätta, skjutsa till träningar och laga middagar har jag pysslat med på kvällarna sedan jag kom hem.

I dag fick min crock-pot laga mat medan jag var på jobbet, se'n behövde jag bara duka och skära lite grönsaker innan det var dags att äta. Vardagslyx!

Pulled Pork är så himla gott och perfekt att göra i en slowcooker. De flesta förknippar pulled pork med rökig smak, men eftersom jag inte tycker om röksmak använder jag andra kryddor. Sedan tidigare har jag ett recept på chili-pulled-pork och nu kryddade jag med balsamvinäger och grillkrydda. Riktig gott!


Pulled Pork

ca 1 kg fläskkarré
1 dl chilisås
0,5 dl olja
1-2 msk balsamvinäger
1 msk grillkrydda
salt
peppar
0,5 dl vatten

Blanda ihop chilisås, olja, balsamvinäger och kryddor.
Bred det över köttbiten som sen sätts ner i grytan.
Häll på vatten.
Ställ crock-poten på låg temperatur i ca 9 timmar.
Dela köttet i mindre bitar med hjälp av två trägafflar.
Smaka av med grillkrydda, salt och peppar.
Servera till grönsaker, röror, och mjuka tortillas.


Det här har blivit mitt nya favoritrecept och har gjort det två gånger på ganska kort tid och jag lär nog göra det snart igen. Smidigt, enkelt och supergott. I like!

Sallad, gurka, paprika, tomat, picklad lök, avokado&mango och rostad majsröra har jag på min favorittallrik.

Pulled pork och en massa favorittillbehör
Har använt det här receptet i dag också och hade då planen att ta en bättre bild. Men det glömde jag bort 😔 Får byta ut den här bilden nästa gång jag tillagar denna smarriga rätt.
Uppdukat och dags att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar