fredag 23 november 2018

Mysfredag med go'middag

Efter några dagars bloggtystnad är jag nu tillbaka. Det var så fina bilder på Ida i förra inlägget så jag ville inte publicera ett nytt inlägg. Jag blev så glad varje gång jag jag in på bloggen och fick se Ida, men nu är det dags att uppdatera ändå känner jag.

Jag sa precis "Så härligt med fredag" och jag menar det verkligen. Efter en stressig vecka fick jag en favoritfredag och veckans stress är som bortblåst. Har även lyckats förtränga allt jag inte har hunnit med i veckan.

Ett glas rödvin, gemensam matlagning och se'n en god middag med nästan hela familjen. Då trivs jag som bäst. Nu har jag satt mig i soffan framför Idol och med en god kropp te. Som jag njuter av denna fredag!


Vi hittade en bit flankstek i frysen som vi stekte och åt tillsammans med ugnsstekt broccoli, stekta färska champinjoner, chili-bea, lite sallad och pommes för de som ville (jag struntade i det).

Flankstek är en favoritbit att grilla på sommaren men den är lika god att steka. Vi saltar o pepprar, steker, låter vila ett tag, skär upp i skivor och se'n vi har en kanonmiddag. Flansktek ser inte speciellt rolig ut innan man har tillagat den, stor, platt och tråkig bit. Men låt er inte luras, med rätt tillagning är den jättegod.


Det lär bli en hyfsat tidig kväll ikväll för det blir ingen sovmorgon i morgon trots att det är lördag. Ida har basketsammandrag med tre matcher och samling redan klockan 8. Inte min favorit att stiga upp och stressa iväg på lediga dagar, men det är så himla roligt att se Ida spela basket så det väger upp den tidiga morgonen.

Njut helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar