tisdag 2 december 2014

Julskinka med kaneläpplen

Tur att jag njöt ordentligt igår när jag kom hem tidigt för i dag blev det en extra lång dag på jobbet istället och jag kom inte hem förrän vid sju-tiden. Ida hade tur och fick äta och vara hos en kompis, så skönt för mig att veta att hon hade det bra och jag kunde jobba på i lugn o ro utan att känna stressen över att jag måste hem.

Ett gott och snabbfixat tilltugg på julbordet eller till glöggen är dessa juliga skinkspett.


Julskinka med kaneläpplen
julskinka
äpplen
kanel 
socker

Skiva julskinkan och dela varje skiva i bitar.
Klyfta äpplet och dela varje klyfta på hälften.
Stek äpplen i lite smör i några minuter.
Pudra kanel och socker över äppelbitarna.
Lägg en äppelbit på varje skinkbit och stick igenom en tandpetare.

Olivia tyckte att detta passade jättebra ihop för det blev nästan som skinka med äppelmos. Det var en riktigt bra beskrivning faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar