lördag 13 december 2014

Luciadag

Har ni haft en bra Luciadag?
Vi hade turen att få se ett luciatåg i dag med världens sötaste tärna - Ida.


Efter luciafirandet var ingen av oss sugen på att laga mat så det blev köpesmat till middag.
Pizza till Isak, friterad kyckling o pommes till Ida, 3 små rätter till Olivia och indiskt till mig och Leif. Mycket och god mat var det så nu har jag en god matlåda till måndag dessutom. Perfekt!

Vi handlade från ett nytt ställe men vi lär återkomma dit för alla var nöjda med sin mat.


Tyvärr har jag även varit tvungen att jobba en hel del i dag så större delen av dagen har jag suttit klistrad vid datorn. Jag tycker egentligen inte om att jobba på helgerna för jag behöver vilan och återhämtningen. Så jag hoppas det här var ett undantag med en sån här kort framförhållning till deadline.

Nu ska jag sätta mig o jobba ett tag till och hoppas hinna undan det sista så jag blir lite ledig imorgon.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Chowkeeng, bredvid Statoil i stan. De har pizza, kinamat, koreanskt och indiskt och kanske nå mer också.

      Radera
    2. Måste testa när sonen kommer hem. Tack för alla recept o idéer.

      Radera