torsdag 11 september 2014

Sponsrad Video: "Sanningen" - Systembolaget

Har ni tonåringar? Det har jag!
Skulle ni köpa alkohol åt dem? Det skulle inte jag!

Det finns så många argument varför man ska "köpa ut" åt sina barn - man vet vad och hur mycket de dricker, de får ju ändå tag i alkohol, de som dricker hemma har bättre koll på alkohol osv. Men tror ni verkligen själva på det? Mina barn har ännu inte börjat dricka alkohol och jag hoppas det dröjer länge än. Så jag har inte ställts inför den frågan än. Men jag är stenhård i min uppfattning (och det vet mina barn)! Det är 20 år som gäller på systembolaget, det är inget att diskutera. Dessutom visar all forskning att ungdomar som får alkohol hemifrån dricker mer. Jag drack alkohol för första gången någon månad innan jag fyllde 20, jag hoppas och ber att mina barn går i mina fotspår :) Man kan ha roligt utan alkohol.

 Vill du ha hjälp att stå emot när din tonåring ber om alkohol?
Se videon!

 
Detta är ett sponsrat inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar