söndag 15 juni 2014

Röding och potatis från grillen

Efter en dryg vecka med huvudvärk vaknade jag i går morse helt utan värk i huvud, nacke eller axlar. Vet ni hur underbart det var? Jag njöt hela dan och även idag vaknade jag huvudvärksfri. Lovely!

Gårdagens middag blev grillad fjällröding med grillade färskpotatispaket med salladslök och philadelphiaost. Fisk blir så otroligt gott att grilla. Visst grillar ni också fisk och inte bara kött? T.o.m Isak som ratar allt vad fisk heter äter grillad lax och röding utan gnäll. Bara lite salt och citronpeppar behövs som krydda.


Potatispaket är också en höjdare. Har ni provat det? Oftast använder vi färdigkokt potatis när vi gör paketen, men nu när det finns färskpotatis går det lika bra att använda den rå för det tar inte speciellt lång tid innan den är klar. Olivia som inte tycker om potatis åt två paket för det blir så himla gott.

Potatis, salladslök, salt och en klick smaksatt philadelphiaost
Potatispaket redo för grillen

Nu är det dags för frukost sen ska jag nog börja med min förrådsstädning för i dag är solen återigen bakom molnen så det känns helt ok med inomhusjobb. Undra om jag ska lyxa till det med en rabarberpaj till eftermiddan för nu har vi en rabarber-djungel igen och måste börja avverka :)

Uppdatering: Solen kom fram från sitt gömställe och det är nu riktigt varmt o skönt ute på gården. Så förrådsstädningen får vänta. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar