fredag 9 november 2012

Krustader med ädelost och hjortronsylt

God morgon! Visst är det härligt att vakna och veta att det är fredag - bästa dagen på hela veckan. I dag kommer jag dock inte hem så tidigt som jag brukar för jag ska följa Olivia som ska klippa sig och dessutom hoppas jag hinna göra en del ärenden på stan.

Tänkte så här på fredagmorgonen tipsa om ett till drink-tilltugg så ni hinner skaffa alla ingredienser till i kväll. Ni har väl inte missat mitt andra enkla drink-tilltugg, Brillat-Savarin (ost) på chips. Nu har ni två enkla tilltugg att prova till fredagsmyset.
Krustader med ädelost och hjortronsylt
minikrustader
ädelost
hjortronsylt

Lägg krustaderna på en bakplåtspappersklädd plåt.
Fyll varje krustad med en bit ädelost.
Klicka lite hjortronsylt på osten.
Grädda mitt i ugnen några minuter i 200 grader.
Servera genast!

Enkelt, gott och vackert! Jag provade även att ta brieost i några krustader men det var godare med ädelosten som har mer smak i sig. Det här kommer återkomma ofta hemma hos oss när vi ska ha ett litet tilltugg.

Nu ska jag sätta fart så vi kommer i tid till förskola, skola och jobb. Vi hörs lite senare men kom nu ihåg att handla ingredienserna till kvällens fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar