söndag 1 juni 2014

Mango- och avokadosalsa

Nu börjar den här långhelgen lida mot sitt slut, men oj vilken härlig helg det har varit. Min fest i fredags blev så lyckad som jag hade hoppats. Tack alla tjejer för trevligt sällskap och fina presenter!

Igår kom en efterlängtad Olivia hem efter nästan en vecka i Kungsbacka hos kusinerna med mormor. Skönt att ha alla samlade igen. I dag har vi haft dubbla fikagäster som har hjälpt oss äta upp de sista efterrätts-resterna från i fredags. Så trevligt även det! Men nu gäller det att ladda om för ännu en arbetsvecka, en kortvecka igen och snart är det semester dessutom.

Nu har jag många recept att delge er, vi börjar med den här goda salsan, helt i min smak.


Mango- och avokadosalsa
2 dl frysta mangobitar 
1 avokado
1 lime
1 liten rödlök
1 röd chili

Tina mangon och dela bitarna lite mer.
Gröp ur och skär avokadon i mindre bitar.
Pressa över lime.
Finhacka rödlök och chili. Blanda ner.
Smaka ev. av med lite salt o peppar

Styrkan avgör du själv beroende på vilken chili du använder och hur mycket du tar av den. Jag använde en stor spansk peppar som inte är så jättestark men eftersom jag använde både hinnor och kärnor så blev det bra hetta i salsan. Både mango och avokado är krämiga frukter så det blir en härlig småkrämig salsa med goda smaker som passar så bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar