lördag 14 juni 2014

Balsamicoyoghurt

Det är två veckor sedan jag hade min försommarfest och jag har fortfarande inte gett er alla recept. Det är nog bäst jag skyndar på lite. Jag provade en ny sås som bara är att blanda ihop och servera kall. Min storfavorit balsamvinäger blandade jag med turkisk yoghurt. Smaken blev god men färgen blev inte speciellt rolig.

Världens tråkigaste bild, men den lyckas i alla fall visa den tråkiga färgen.

Balsamicoyoghurt
2 dl turkisk yoghurt
2 msk balsamvinäger
salt o peppar

Rör ner balsamvinäger i yoghurten.
Smaka av med salt och peppar.

God smak men tråkig färg. Och utseendet gör ju rätt mycket så den här såsen måste man piffa till på nå sätt för att få mer färg. Kanske lite soltorkade tomater eller färsk basilika på toppen skulle hjälpa?

Vet ni vad? Nu lyser äntligen solen så jag ska passa på att gå ut och jobba lite i trädgården. Dock är det inte speciellt varmt, utan det är mest solen som värmen. Men just nu är man glad åt det lilla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar