fredag 6 juni 2014

Nationaldagsfirande

Nu har vi bänkat oss framför "Hela kändisSverige bakar", innan program-serien drog igång tippade jag att Erica Johansson skulle vinna. Det ser ganska bra ut för mig….och Erica.

Efter några timmars jobb i trädgår'n och i tvättstugan blev det dags för vårt nationaldagsfirande med go'middag hos mina föräldrar. Vi började med en Campari och juice i solen, jag älskar verkligen denna bitter-smak som finns både i Campari o juice och i Aperol Spritz.


Sen dukade vi fram kvällens läckerheter - tunnbröd, smör, lök, potatis och framför allt surströmming. Mmmm så gott och vilken härlig kväll vi fick med god mat, trevligt sällskap, sol och härlig utsikt över vattnet.


Jag hade lite olika idéer på efterrätt, men när det var så härligt väder ute ville jag göra nå enkelt och då föll valet på pannacotta. Enklare efterrätt finns knappt! Jag ville ha den gul o blå och använde därför mango och blåbär. Det var det bästa jag kom på trots att jag förstod att den skulle bli väldigt ljusgul och lila. Men tanken var bra :)

Olivia och Isak hann även sola lite innan middan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar