fredag 13 juni 2014

Semesterbuffén

Nu har min sommarsemester börjat och det firade vi så klart med bubbel och buffé. 
Två av mina favoriter :)


Jag tycker jag fick ihop en riktig bra och smakrik buffé trots att det mesta var rester från kyl och frys. Så mycket roligare och godare att göra i ordning ett buffébord istället för att bara ställa fram maten och kalla det rester. Lite småfix här och där kan behövas men inte mycket matlagning.


Semesterbuffén
rostbiff
räkor
ägg
aioli
Rhode Island-dressing
pasta- och köttbullssallad
medelhavspaj
sallad caprese
fruktfat med melon, jordgubbar och physallis
sommarsallad med nektariner
oliver
baguetter
kex
brieost och andra ostar


Vad har ni för sommarplaner och när börjar ni er semester? Vi har inga resplaner den här sommaren utan det blir en arbetssommar hemma i Luleå med förrådsstädningar och altanbygge högst upp på agendan.

Sen ska jag vila och tanka energi inför hösten och vintern som kommer bestå av långa arbetsdagar på nytt jobb och pendling till grannstaden. Det blir en omställning mot för att jobba 75% några minuter hemifrån, som jag gjorde i vintras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar