söndag 1 juni 2014

Försommarfesten - Efterrättsbuffén

Efter välkomstdrink och matbuffé var det dags för efterrätt på försommarfesten och självklart var ju även efterrätten ett buffébord med lite smått och gott. Så kul att göra flera olika små efterrätter och det var väldigt uppskattat med portionsupplägget.


Efterrättsbuffén
blåbärspannacotta
rabarberrulle med vanilj-yoghurt-grädde
kladdkaka med cheesecakefyllning och jordgubbsglass
choklad- och smördegssnurror
Amarula cream
kaffe o te

Så här kul hade jag under hela kvällen

Visst har jag hittat fina formar till de olika efterrätterna? Alla blev helt kära i de smarta söta portionsuppläggningsfaten i plast. Jag älskar dem också och trots att det är engångsartiklar så har jag diskat upp dem för att kunna använda dem igen. De är ju såå fina så inte kan jag kasta dem…inte än i alla fall. De klarar kanske inte så många diskningar.


Det tar lite tid att göra allt i miniformat men det är så värt det när det väl är dags att servera och äta. Med lite planering så går det riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Var hittade du dessa små efterrättsformar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade dem här http://www.shop.duni.se Men de borde ju även finnas på affärer som säljer Dunis sortiment. Fast det är ju väldigt smidigt att beställa :)

      Radera