lördag 7 juni 2014

Grillväntan

Snart ska vi går över till grannarna för grillfest. Vilken tur med vädret vi har och det ska bli så trevligt med god mat o dryck och lite surr. Vi har en liten tjej här hemma som lääängtar och som tycker att tiden går såå sakta.

En förväntansfull tjej redo för fest
Jag har bakat en focaccia på morgon som jag tänkte ta med mig. För något år sedan bakade jag det stup i kvarten men i fjol blev det knappt en enda gång. Focaccia är sommar för mig så det känns perfekt att få äta det nu när sommaren verkar vara här på allvar. Dagens fyllning blev soltorkade tomater, körsbärsotmater, svarta oliver, mozzarella, färsk timjan och rosmarin.


Dessutom tar jag med mig ett jordgubbsvin som jag är lite nyfiken på. Jag tror det blir perfekt att dricka med jordgubbar och is ute i solen i väntan på maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar